Sko Kaos

Bläddrade igenom lite bilder till en kompis kompis på Facebook (ja, jag snokar på alla på FC, jag tror benhårt på att det är själva poängen med hela grejjen, så jag ksäms inte) och hon hde en bild på det klassiska sko kaoset som alltid uppenbarar sig vid fest.

Sådant finns inte här.

Och när det är i mitten på oktober och alla höstbilder från vänner hemifrån börjar dyka upp känner jag att jag är ju faktiskt inte där. Jag är inte i Sverige. Jag är i USA.

Det är 17 grader mitt på dagen och kallt morgon och kväll. Det är helt omöjligt att klä sig och mina fötter känns konstant som fuktiga svampar.. det kan inte vara hälsosamt att gå omkring med skorna på från morgon till kväll...

Det är dom små skillnaderna som är viktiga och jag ser dom överallt.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag lär mig mer om Sverige i det här landet än om USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0