Fantasilöst barn

När jag var lite hade jag fruktansvärt taskig fantasi när det gällde att döpa mina dockor och mjukisdjur. Min favorit bland mjukisdjuren fick heta "tvättbjörn", så gissa vilket djur den är i form av? Min andra favorit fick heta "tiger", fast det är faktiskt ingen tiger, det är en leopard, en upptäckt jag gjorde några år sedan då jag fick återse "tiger", vilket var en liten överraskning, jag var säker på att det faktiskt var en tiger.

Nu kan man ju tro att alla mina dockor hette dockan, men faktiskt inte.
Min ena docka som var som en bäbis, såg precis ut som min kusin, som vid det tillfället var bäbis. Så jag döpte helt sonika min docka efter den person dockan liknande mest. Vilken fantasi!
Min andra docka döptes efter den person som frågade vad dockan hette, jag blev helt ställd och frågade vad hon hette, och vips så fick dockan ett namn.

Man kan fråga sig hur detta kommer sig, var jag ett speciellt fantasilöst barn, vilket rimmar illa med min dröm om författarskap eller är kanske dom flesta barn ganska fantasilösa och det är snarare vuxna som har fantasi och för över det på sina barn och blir helt underbart imponerade när ungen säger något fantasifullt.

I barnens värld finns det inte mycket som är fantasi för dom, allt är nog ganska verkligt, men de vuxna ser det inte så, så då får barnen en fantasi de aldrig påstått att de haft.

Eller, så var jag som sagt en speciellt fantasilös unge.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag var lika fantasilös i fråga om att döpa saker, men det har vi väl redan pratat om... Pandan fick heta Pandis, katten fick heta som den enda katt jag hört namn på och hästar fck heta som det enda hästnamn jag kände till.

2007-09-09 @ 23:33:59
Postat av: mamma o pappa

Hva med lisabet og fislisa......??????

2007-09-21 @ 10:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0