I love the smell of pant in the morning

Sommaren -08 kommer att bli ihågkommen som sommaren jag tillbringade på KIWI med hemlängtan till ett hem som har upphört. Jag är vit som ett lakan och jag kommer att säga att jag har jobbat men det är inte sant. Det finns många tillfällen för mig att ligga i solen och träna och allt sådant som jag egentligen vill göra men inte gör. Och jag har kommit fram till att jag inte vågar, jag vågar inte sitta någonannanstans än framför tv:en eller kassan på KIWI, för då börjar jag tänka på hemma och då börjar jag säkert tänka på USA och då tänker jag på flygresan och då tänker jag på att jag är alldeles ensam i ett jääättestort land och då tänker jag på att jag ska tillbka någongång oxå och då tänker jag på att jag ska börja jobba och ta körkort och bli vuxen och om mina vänner inte är samlade måste jag skaffa fler, som man kan umgås med på en daglig basis.

Fick campuskänsla när jag gick hem idag, hörde engelska pratas och glas klirras från em balkong. Klockan var efter elva och det var sommarkväll. Som augusti på campus, då utbytesstudenterna har kommit men inte riktigt alla i korridoren. Den bästa tiden på campus, eller det kanske är maj, då campusfesten är. Eller efter jul kanske, då alla kommer tillbaka efter att ha firat jul hemma eller mitt emellan då man har vardag som är på skolan och i simhallen och på elljusspåret (*host* bara det senaste året *host*) och i köket och på rumpan och på maxi och på ica och på bergivk och mitticity eller bussen eller på promenad. Eller på sommaren då det är få med människor men vi som varit där haft kul ändå och läst sommarkurser, ätit jordgubbar och druckit vin (inte allt på samma gång av alla dock).

Jag sätter punkt här.

"I love the smell of napalm in the morning" - Apocalypse Now

annat skoj citat

"Don't let your ego write checks your body can't cash" - Top Gun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0