Serieavslutningar

The Nanny (1993 - 1999)
Stark raving mad (1999 - 2000)
Ally McBeal (1997 - 2002)
Dark Angel (2002 - 2002)
Louis and Clark (1993 -1997)
Frasier (1993 - 2004)
Seinfeld (1990 - 1998)

Futurama (1999 - 2003)
Friends (1994 - 2004)
Sex and the City (1998 - 2004)
Gilmore Girls (2000 - 2007)

Cold Case(2003 - ?)
Medium (2005 - ?)
Simpsons (1989 - ?)
How I met your mother (2005 - ?)
Ugly Betty (2006 - ?)
Desperate housewifes (2004 - ?)
Gray's Anatomy (2005 - ?)
American dad (2005 - ?)

Kategori 1 - Serier jag har sett mer eller mindre av och vill se hela serien men har inte riktigt kommit så långt
Kategori 2 - Serier jag har sett hela eller håller för närvarande på att "beta av"
Kategori 3 - Serier jag antingen följer eller slötittar på

Man kan undra om jag egentligen har tid till något annat än att stirra på tv:n, svaret är tyvärr att jag nog inte har gjort så mycket annat än det iallafall. Denna lista är dock inte fullständig men jag kan inte just nu komma på andra än serier som jag har blandade känslor för om jag verkligen vill se eller om jag tittar endast för att det är bakgrundsskratt

Joey
According to Jim
Stacked
8 simple rules
Married with children
Famlily guy
Less than perfect
Jesse
The class
Eve
Off Centre
King of Queens
Unhitched
Zoe, Duncan, Jack & Jane
m.m..

Om du kommer på något så säg till...
Det finns ju hur mycket som helst och alla skådisar är med i alla serier. Jag såg serieavslutningen av "Nanny" och det var sådär sentimental och sorsen med fina tillbakablickar som "Friends" var och som jag förmodar att "Gilmore Girls" kommer att vara. Det som slog mig var att "Sex and the City" var egentligen inte alls sentimental och sorgsen utan mer, äntligen så ordnade allt upp sig. Carrie och de andra nådde sina mål som de letade efter hela serien men i de andra serierna så var inte själva målet det vitkgia utan själva resan och även om det inte går att förhindra att alla resor tar slut någon gång så vill man väldigt väldigt gärna att det inte skulle vara så. Serier är bra om de slutar i tid även om man vill att de ska fortsätta eftersom man gillar att titta på dom men om de håller på alldeles för länge så tröttnar man och tycker de är dåliga istället. Simpsons lyckas iochförsig om man frågar mig men det är för att förutsättningarna är helt annurlunda, karaktärerna behöver inte växa upp och serien handlar egentligen inte så mycket om karaktärerna i sig utan mer om vad de gör och hur de gör det. I serier där skådisarna syns i bild så blir det tillslut overkligt att 40- åringar fortfarande går i high scool....

Jag vet vad jag ska göra när jag bli pensionär iallafall... virka och sricka i massor och beta av alla dessa serier och alla fantastiska som kommer efter dom... och dricka te förstås, bara för att. Någon som är med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0