Är jag den enda...

Jag tycker om info-sidor, och busstidtabeller och hemsidor och kartor där man kan ta reda på saker själv. Allra bäst tycker jag om att ringa en person som är insatt i ämnet och som kan tala om för mig hur och vad jag ska göra men i telefonsvararens tidevarv är det en svårare uppgift att ta sig an än, låt oss säga, stoppa världshungern. Då vänder jag mig till alternativ nummer ett. Dock finns det ett frustrationsmoment vid det första tillfället som sällan uppkommer om man får tala med en kompetent person. Om informationen är otillräcklig finns det absolut ingenting som jag kan göra för att få tag på denna information, absolut ingen. Då vill jag helst kunna prata med en kompetent person om detta och helst få ett vettigt svar på varför informationen jag söker är otillräcklig. Ingen gillar dock att få kritik och därför antagligen får man förmoda att telefonsvararen har satts in. Så behöver ingen ge tillräcklig information och ingen behöver stå till svars för det, utmärkt... Vilken problemlösning!

Hur som haver.

Det var ungefär tio år sedan som jag satte min fot i Åmåls simhall (och om Bengtsfors kunde ha en simhall så vore detta inte ett problem från första början så jag bara ä l s k a r mitt uppväxtområde) och nu kände jag att jag inte helt vill lägga av med träningen bara för att jag nu längre inte lever i Karlstad utan tänkte återupptäcka de underbara bussförbindelserna och öppetiderna och den fantastiska lättillgänglighet som präglar det underbara landskapet Dalsland. Bussarna var ändå inte så farligt med tanke på att Västtrafik helst ser att bygden ur ett kollektivtrafikssynpunkt helt läggs ner utan ungefär varje timme kunde man ändå ta sig till Åmål (från Bengtsfors) och det känns ändå helt okej. Information helt lättillgänglig på vasttrafik.se. Vidare till Åmåls kommuns hemsida. Var ändå inte allt för svårt att klicka sig fram till simhallen och där stod minsann allt, öppetider och vad som finns och kostnader och .... vänta nu, vart någonstans ligger simhallen? Nu kanske alla som jobbar på Åmåls kommun tycker att Åmåls geografi är världens enklaste och ifall man känner till simhallen så borde man kanske veta vart den ligger. Men som sagt, det var ändå tio år sedan och hur svårt kan det vara att skriva ut en simpel adress? Finns inte. Eniro ger ett förslag på vart den kan ligga och det känns ju fint. Tryggt och säkert och så. Så nu får jag gissa hur lång tid det kan ta att gå från Åmåls torg till simhallen när man inte vet vart den ligger och hur lång tid det kan ta att gå därifrån och tillbaka igen, vilket borde gå fortare för att jag då vet vart torget ligger i relation till simhallen för det vore kanske inte så roligt att missa en buss som går ungefär varje timme och sista går 21:18 men man får hoppas att simhallen inte ligger så långt ifrån torget ändå och eftersom simhallen stänger klockan 19 så behöver jag ju bara vänta i två timmar på sista bussen. No biggie

Jag saknar Karlstad där man klagar över att bussarna går varje kvart och tar en halvtimme från Campus till Bergvik. Där elljusspåret ligger 200 meter från min korridor och badvatten är egentligen bara gnällavstånd ifrån. Det tar en kvart att gå till affären och lika lång tid med buss till stan och till busshållplatsen är det tio stora steg om man har bråttom.

Jag hatar landet, jag avskyr att bo på ett berg. Oavsett vart du än tar vägen så har du ett berg att ta dig uppför på vägen tillbaka. Allting är så förbannat omständigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0