Här kommer Piff och Puff.. e på språng nu... nannanana. ah, whatever

Iallafall

Såg fyra ekorrar och en jordekorre idag, samtidigt

De är som flugor här och en ganska onödig och grym sport är att jaga som med jaktgevär och äta som stackars satarna.
Egentligen är det inte så mycket mer synd om dom än den vanliga kossan Doris men i slutändan så verkade det hela ganska onödigt.

Som sagt, de jagas med jaktgevär och de är snabba så det är en konst att träffa (jag tyckte personligen att ett nät borde vara lite mer effektivt, men det är ju bara jag) sen så måste ekorren koka i fem timmar för att bli mör. De springer ju omkring en hel del mer än en ko, kanske har med saken att göra, jag vet inte, är ingen köttexpert. Och slutligen så kan man steka det för att få något som smakar som...

tadadada!

kyckling

det är en klysha men ärligt talat så kan man lika gärna äta det mörka köttet på en kyckling. Inte så mycket speciellt alls och defenitivt inte värt jagandet och tillagandet ifråga om tid och pengar. Men om man gillar det som hobby, visst.. en ganska morbid hobby om man frågar mig.

Det bästa på hela middagen var; is i isteet (de är galna i is här) och en gaffel att äta med (ingen kniv, en gaffel, bara)


En ganska morbid bild, som kan tas bort på begäran Själva middagen ifråga Med sås Själva platsen ifråga

Kommentarer
Postat av: Piff och Puff

Ska inte jag till dig att du kommer att bli en riktig amerikanska? Mina tankar tog slut vid pajen, men du kör den hårda varianten med ekorar. Förresten, Elvis brukade också käka Piff och Puff. ;-)

2008-11-18 @ 11:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0