Svenska pannkakor

Å, vad som kan hände en sen amerikansk natt....

Hade bestämt med en vän att dricka kaffe, fler vänner kom och vi tågade till Kruger när kaffet var slut och stället stängt.
Vi stod ett tag vid de internationella hyllorna och diskuterade mat och matvanor, vad vi saknade och vad vi saknade mer.

Jag sa att jag ville ha mat, att det känns som att jag varit hungrig i två månader, jag saknar mat, jag saknar att laga mat.

Kokt potatis
Falukorv i ugn
Spagetthi och köttfärssås (min köttfärssås, min, ingen annans)
Pannkakor... åh, svenska pannkakor


På den svenska hyllan hade de tagit bort glögg och ersatt med pannkaksmix..
Detta kan jag göra utan mix säger jag.

Gör det, gör det nu! säger Mairead

Javisst, jag behöver mjölk, ägg, mjöl och smör
(något mer?? var det något mer, eller är det verkligen så enkelt?)
och sylt, jordgubbssylt är det klassiska, men jag föredrar hallonsylt.

Så fram och tillbaka i hyllorna, vart är mjölet, hur mycket mjölk behöver vi?

Och naturligtvis.. för mycket av allting men jävligt goda pannkakor
Som crepes ungefär :) eller precis som pannkakorna de äter på Irland.

Inte amerikanskt, that's for sure.

Så, mätt och glad med nyvakna laga mat nerver, som har sovit alldeles för länge.. mer mat ska lagas

Jag kommer äta så jag spyr när jag kommer hem

Åh, kokt potatis (Håkan, släng dig i väggen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0