Yes, it is october and Yes, I am wearing my flipflops

(Moahahahaha till alla er hemma i kalla, kalla Sverige... här är det höst men ändock kutar jag omkring i shorts och flipflops med 22 graders värme, det ni :))

Och ärligt talat. Jag har hört många klaga, sett många missförnöjda ansiktrutryck och faktiskt hört en del snörpliga kommentarer och jag antar att många har pratat bakom min rygg och fällt många syrliga åsikter och mitt högst opassande beteende.

Men ärligt talat (igen) det skiter faktiskt jag i. Tid är personligt men hur tråkigt får man vara. Om man inte har något bättre för sig än att passa tider så kanske man borde skaffa sig en hobby, eller något. Om man inte tycker om sig själv såpass mycket att man inte ens kan njuta av fem minuters extra tid med sig själv så borde man kanske göra något åt sin personlighet. Istället för att överföra djävluens existens på den med andan i halsen som dyker upp fem minuter försent.

Ja, hör och häpna.... min blogg kommer att handla om "försvarstal för den sene". Precis som rökaren och journalisten har alla och envar rätt (om ibland t.o.m skyldighet) att spy galla över den som inte har klurat ut tiden fullt ut. Att vara i tid är en dygd och är du sen kan du lika gärna kasta dig till lejonen, så värdelös är du.

Jag tänker dock inte deltaga mer i detta förkastliga beteende...

Det är som att allas tid är en dyrbarhet och man ska vara så djupt tacksam för att man får vara en del av den. Och om man inte dyker upp på pricken då man ska har man personligen förolämpat den personen man ska träffa.

Om man inte är europe förstås, för då är man exotisk i en svensk ögon så då får man göra vad man vill, för man är europe.... gäller dock inte östeuropeer dock, de räknas inte som europeer utan mer som något plågsamt vi ska ta hand om (sen att östeuropa de facto är en geografisk plats på kartan verkar de flesta svenskar ha glömt bort)

Så, min slutsats är att folk i allmänhet måste lära sig att slappna av och att vänta fem minuter på någon är inte hela världen... och om det är det så behövs det inte ordas så mycket om, för vad finns det att göra åt det. Är man sen så är man..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0