Den som ångrar det som inte blivit gjort skulle gjort det som sedan ångras...

Eller jag vet inte..

Besöksantalet sjönk drastiskt...Livet i USA börjar väll bli vardagsmat för alla. Inklusive mig. Var på picknick igår, internationell picknick med de flesta utbytesstudenter. Vi åkte till ett fint område och var hemma hos någon med ett fint hus med en pytte, puttestrand och vatten. Så vi badade. Andra gången på två år och man slapp ansträngingen med att vänja sig... varmt i luften, varmt i vattnet och alla skandinavier och britter fick naturligtvis en fin röd färg att skryta med sen. Jag använde lite solkräm men lyckades bränna mig litegrann på näsan.

Vi åkte dit med amerikanska skolbussar och hela området såg ut som taget ur sims 2.. Mycket här ser ut som om det är taget från sim 2 och varje gång tänker jag, det är alltså så man ska göra... Vi fick skriva på en karta vart vi är ifrån och så fick vi obegränsat med mat och dricka. Sen fick man göra vad man ville i några timmar så många badade. Maja badade inte utan tänkte sitta och lugn och ro och teckna lite men hennes anteckningsblock drog uppmärksamhet till sig och det ena ledde väll till det andra och hon fick en teckning såld för 20 dollar. Vilket vi bestämt skulle fira :)

Vi lyckades hamnade på ett sådant där "möbel"- party ;) men det var inte väldans kul och många sprang omkring och tjatade "under 21- inside now, cops are coming". Så vi bestämde oss för att åka hem till han som bjöd oss till festen (som var under 21) även om jag inte var överförtjust i idén att bli körd av någon som druckit en halv öl, igen.... även om det var fler än en halv öl förra gången. Attityden till fyllekörning är helt annurlunda här, även om jag anses ganska överförsiktig även hemma. En, två öl och sedan sätta sig bakom ratten är helt okej, inte ett dugg konstigt. När jag sa att han inte kunde köra eftersom han druckit tittade han på mig som om jag var dum, som om det var typ vatten han hällt i sig. Men vad ska jag göra... han verkade ju nykter, men ändå, det är ju inte som om de som sätter sig bakom ratten efter att ha druckit tänkte att nu är jag för full till att köra, detta kommer att sluta illa, jag är absolut inte kababel till att köra.

Iallafall, vi åkte hem til honom men hamnade hos en engelska och spelade det fantastiska kortspelet, men med lite andra och fler regler. Och jag är ju en sådan fantastisk bra spelade eftersom jag är så uppmärksam och ju längre spelet går ju mer uppmärksam bli jag vilket resulterar i att spelet går ännu bättre för mig. Och sen spelade vi ett annat dryckesspel och sen gick vi hem. Vilket mer eller mindre var en språngmarsch då jag inte fick ha mina cigaretter i fred. Vilket kanske var för det bästa för nu insåg jag att jag faktiskt var på campus och jag kan inte röka här. Jävligt konstigt att man inte kan röka utomhus, så mycket för frihet.

Och nu är kl 10:40 och jag inser att denna dag kommeri inte att bli den roligaste. Måste till världens kallaste bibliotek och trixa med en uppgift tills på onsdag.

Men om 20 min är det frukost och just nu är jag glad att jag har ne resturang att gå till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0