Tid?

Jag har knappt tid som det 'r, jag 'r en evig tidsoptimist och jag har ingen som helst tidsuppfattning [t n[got h[ll. Jag 'r antingen alldeles f;r tidigt eller f;r sen, aldrig prick, aldirg. Jag f;rst[r inte hur dom g;r det.

Eftersom jag knappt har tid som det 'r, hemma i sverige s[ har jag 'nd[ tre g[nger s[ mycket tid d'r som h'r. hemma 'r jag en person, h'r 'r jag tre.

Jag ska f;rklara

Jag 'r student
vilket jag 'r hemma ox[. Det g'ller att ha kolla p[ l'sningen, g[ p[ f;rel'sningar och g;ra student/ vanliga saker, tr'na, festa, um g[s med andra.. och allt det h'r 'r tid;dande eftersom man g'rna g;r vissa saker mer 'n andra.

Jag 'r journalist
tre av fyra klasser 'r journalistik klasser vilket inneb'r mer eller mindre att jag m[ste vara en journalist, alltid titta och leta efter saker v'rt att skriva och rapportera om. Etablera kontakter och ringa och prata med folk s[ ofta jag kan. det 'r mycket springa omkring och samla information, ibland helt utan resultat men v'ldigt tids;dande

Jag 'r turist
Jag 'r ju utbytesstudent s[ jag befinner mig i ett annat land som jag v'ldigt g'rna vill se. Och vill jag turista s[ m[ste jag planera och g;ra research f;rutom det faktiska resandet... vilket 'r tids;dande..

S[ alla jag 'r v'ldigt tids;dande och just nu kombinerar jag mig turist med mig student [d jag bloggar p[ lektion. Och jag har tur, f;r jag har kompisar som g;r allt planerande s[ jag beh;ver mer eller mindre bara best'mma mig. S[ egetnligen s[ har jag tv[ av mig som jag inte hinner med.

Jag skulle beh;va ut;ka dygnet, det finns s[ mycket att g;ra och s[ lite tid. Mn 'rlig talat s[ 'r det s[ jag vill ha det. Tycker om att inte ha tid 'ven om jag just nu hade vleat kunna springa lite ox[ och tr'na p[ det underbara CPA som var det enda jag pratade om.

Till helgen s[ ska jag paddla kajak, det ni ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0