Miljoners fågelhus...

Jag har egentligen inte förstått det negativa med miljonprojektet på, öh.... när var det.. 70- talet (?) eller 50- talet, kanske.. aja, någon gång iallafall. Det är nog bara jag som är dum  eller har förstått det hela fel eftersom jag tänker på att det var väll en ganska smart idé att bygga en massa billiga bostäder så att människor hade någonstans att bo? Ur kultursynpunkt och diverse annan individualistiskt och "design" tänkande kan jag förstå hur miljon- projektet inte ses från en positiv synvinkel. Men var inte syftet, många bostäder, billigt pris, billigt boende, eller? Och hur kan det vara dåligt? Är det verkligen så hemskt att människor får någonstans att bo?

Rätta mig gärna om jag har fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0