Confessions of a hungry mind

Igår lyckades jag med vän att sitta i resturangen i över tre timmar, dock ingen olyckshändelse ska tilläggas, vi väntade tålmodigt på en tredje vän och på vägen dit så tror jag vi hade middag med de flesta utbytesstudenterna här.

Men det var inte det jag skulle prata om.

Först såg jag mest en hög med socker när jag tittade på maten och det var antingen fet eller fetast mat att välja på. Men man lär sig. Om man för exempel istället för det brödet som serveras till äggen tar brödet som serveras till soppan så får man visserligen ett vitt bröd men något som påminner och rostvröd snarare än marsmallows, och istället för att ta musliblandningen, eftersom den är täckt i socker, så tar man de flingorna som inte är sockrade och plockar ur godibitarna så får man flingor som inte smakar socker.

Men det är mycket god mat och bra mat också, igår serverades något som liknar kalops. Det finns alltid massor med sallad och kokta grönsaker och frukt och så finns det ju vatten, så man behöver ju ändå inte äta allt socker och fett om man inte känner för det.

Iallafall så gick brandalarmet så jag blev avbruten i mina tankar. Men det är tvättdag för alla andra så jag tänkte titta på.

Kommentarer
Postat av: Britta

Se, det verkar ju ha ordnat sig med vänner och omtyckt kurs redan! Fylla till och med :)Visste väl det! Hur många toasters nu?

2008-08-30 @ 19:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0