Mångkultur, nej tack?



Titta vad jag hittade på bussen i Karlstad. Trevligt, ush....
__________________________________________________________________________________

Även om jag håller med Ingeborg så rev jag dock inte ner dom. Trots allt så tror jag på yttrandefrihet och om bara de som tyckar lika som mig får yttra sig så är det inte mycket frihet. Dock måste jag hålla med Betner återigen, yttrandefriheten måste gälla alla även de som inte vill ha någon. De vill inte ha mångkultur men om jag inte vill kännas vid deras kultur är jag egentligen inte så mycket bättre än dom. Det är klart att man kan hoppas på att diskussion och öppenhet kan få anhängare att kanske tänka om. Men problemet ligger nog i att de inte tänkt så mycket från första början, då är det svårt att tänka om. Jag är övertygad om att främlingsfientlighet inte har någonting alls att göra med främlingar egentligen utan mer med det egna. Om man är rädd för det som man inte känner till kan man inte vara särskilt trygg med det man vet om. Eller så är man bara riktigt, riktigt dum och tror att det man själv gör inte påverkar någon annan överhuvudtaget. Yttrandefirheten måste vara det yttersta. Dock finns det alltid respekt. Jag kan tycka att det är ganska repsektlöst överhuvudtaget att ha åsikter som är förknippade med dessa affisher. Sen kan man argumentera att värnandet om Sverige och svensk kultur har lite med främlingfientlighet att göra. Men om man säger sig inte vilja ha att göra med någon annan kultur än svensk så har man ändå fångat kärnan i det som är främlingsfientlighet. Dessutom så är man dåligt påläst om vad som är kultur. Vilket iochförsig gör detta till skolans fel. Jag ska ta mig en titt på dessa sidor som affisherna gör reklam för och luska på vad de egentligen menar och hur pålästa de egentligen är. För det mesta räcker det med en synonymordbok för att genomskåda deras bluff.

Kommentarer
Postat av: Ingeborg

riv ner skiten!

2008-07-10 @ 15:42:50
URL: http://brutalchoklad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0