Oh, dear god, the agony!

Ok, I have no idea what to do. I feel that I don't want my phone, my nokia has been a true friend (even if I dumpet it in US) but now it is time for a change. I'm between HTC Desire or Iphone 4.....
I'm sorry, but I can't decide, I just can't. On the one hand and on the other hand, the reasons for both are haunting me like bad dreams.
Maybe I should make a pro con list. But it is not just the phone, it is the subscription it comes with as well, and whether phone is locked for a small eternity and such things. First of all, what company is the best one?
And on top of this, the Swedish election. Dear freaking god, I know the outcome but do I really want to see it? I'm gonna be suprised even tough I've been saying it since the last election.. it's gonna feel like I'm sitting on a train heading to a clif and there's nothing I'm gonna be able to do about it. Oh, well, I can always move away... (don't worry, I'm gonna vote and do my best to do my part)
______________________________________________________________________________________________
Vilken ska jag välja? HTC Dexire eller Iphone 4? Och vilket abonemang och vilken operatör? Så många val, så många kostnader... och jag har inte fått körkortspriserna ännu så jag har absolut ingen koll på om jag ens har råd till att införskaffa en ny mobil. I nuläget så verkar min mobil fungera lite som den vill, den ringer när den vill och spelar den musik den känner för.. jag får ibland inte ens åtkomst till menyn (men frukta inte, jag har extra på lager)
I övrigt kan jag tala om att alliansen vinner majoritet i riksdagen, sd kommer att snika åt sig några platser och något litet parti kommer att halka ut. Och när alliansen får majoritet i riksdagen så blir det nog en moderat statsminister.... vilket leder till Reinfeldt nog väljer ut personer från alliansen till regeringen (för ni tror väll inte att det är vi folket som väljer regering? det är det ju faktiskt statsministern som gör. Och vi väljer endast statsminister typ indirekt, för det är det ju riksdagen som gör... det enda vi egentligen gör är att fördela platserna i riksdagen). Men vi får hoppas att jag har fel. fast å andra sidan vet jag inte vad dom vill längre.
Det tjafsas om sakfrågor men jag vill veta vad dom tror på, vad anser dom att fördelningen ska, vem ska få mest av kakan? Fast å andra sidan har jag inte riktigt vågat se på några tal och debatter. Jag blir så upprörd och sen besviken och tillslut blir jag bara ledsen och vill gräva ner mig och hoppas på att det blir bättre sedan. Men vad gör det, alliansen har ju bara fått fyra år på sig... dom kan väll få fyra år till på sig, så måste allt byggas helt från grunden sedan istället, istället för bara halvvägs.
Men sossarna och vänstern kommer väll bara springa omkring som yra höns iallafall och inte riktigt veta vad dom ska tycka och tänka. Nä, det blir nog värre....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0