Wait for it...

Jag befinner mig i ett tillstånd av väntande. Men jag kan ju å andra sidan ta tag i lite saker så går det lite fortare. Annars är jag väldigt bra på att vänta, jag har inga problem med det. Att vänta lite kan vara trevligt ibland, när man vet att det man väntar på är något gott, trevligt, bra. Om man väntar på något obehagligt är det inte lika roligt att vänta, men det sker ju inte alltför ofta som tur är.
Eftersom jag saknar bil (och körkort men ett körkort har inte fyra hjul så det är inte så att man kan ta sig någonstans med bara ett körkort) så tillbringar jag mycket väntetid på tåg och buss (och i det sista även flyg). Upp till en timmes väntetid tycker jag aldrig är någon fara, det är tid man lätt slår ihjäl då man kan läsa något eller kanske äta något om det är tid för det. Tre timmars väntetid kan bli lite mycket och när jag åkte från USA blev jag sittandes på flygplatsen i Atlanta i fem (eller var det sju) timmar. Jag funderade över att kanske åka och titta lite i stan men då flygplatsen hade sin egen tunnelbana vågade jag mitt inte utanför den terminal jag skulle åka från. Att miss flyget skulle vara långt värre än att ha tråkigt i några timmar. Och det blev tråkigt efter några timmar, det blev det.
Just nu handlar mitt väntande om dagar och veckor men jag är inte fast på en flygplatsterminal (utan egentligen något mycket värre) så det handlar egentligen inte om samma väntan alls, men det är samma ord ialafall.
Som du kanske märker så är jag just nu lite uttråkad, men det är mest för att jag drar mig för att faktiskt ringa till tandläkaren och få en tid som jag kan vänta på. Även om jag efter att min framtand var infekterad inte gillar tandläkare så värst mycket så är det inte att gå till tandläkaren som gör att jag inte ringer.
Jag vet helt sonika inte vart jag ska ringa. Jag har inte skött hela den saken själv än (26 är det nya 17?) och jag vet inte hurvida jag ska rigna privattandläkaren som fixade min framtand (samma framtand, ett annat "problem") eller om jag ska ringa det komunala (eller statliga? eller är det landstinget som sköter tandvådren?). Min idologi röstar för det kommunala men jag vet inte vad plånboken säger, är det dyrare eller billigare hos den privata? Hm, jag vet inte riktigt.
Nä, ush vad tråkigt det här blev. Jag måste få ordning på mitt rum så jag får skrivbordplats till datorn så att jag kan designa lite. Denna blogg börjar bli nog så tråkig nu.
___________________________________________________________________________________________
I have to go to the dentist but I honestly don't know if I should call a private one or the other one (I have no idea what to call it) and in the end I got to the conclusion that this blogg has reached its most boring point yet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0